Vraag
Met welke propositie creëert een culturele coöperatie synergie met het lokale en regionale bedrijfsleven zodat in co-creatie een goede business case gemaakt kan worden en nieuwe producten en diensten kunnen worden ontwikkeld?
Instrumentarium
A. Persoonlijke gesprekken met initiator:
‘Trusted advisor’ om scenario’s te bespreken. Kennis overdragen over de systematiek van verschillende business- en verdienmodellen; managementthema’s van het bedrijfsleven expliciet maken om aansluiting te vinden voor synergie; advies over positionering; sparring partner voor het uitdiepen van functieprofielen voor kwartiermakers.
B. Consultancy op uurbasis:
Het concept businessplan schrijven; uitwerken van de functieprofielen voor de kwartiermakers.
Casus
Theaterdirecteur richt een culturele coöperatie op om alternatieve kasstromen te vinden voor podiumkunstenaars. Hij ambieert een structurele samenwerking met het bedrijfsleven. Twee werelden met compleet andere culturen, taal en werkwijzen. Hoe vlecht je die werelden in elkaar en hoe bouw je een gezamenlijke business case met een gemeenschappelijke ambitie en waarde-creatie?